Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date elibereaza certificate de atestare a domiciliului si a cetateniei române, care urmeaza sa fie folosite în strainatate, în scopul valorificarii unor drepturi sau al apararii intereselor cetatenilor români.
Cererile pentru eliberarea acestor certificate vor putea fi primite de Serviciile Publice Comunitare de Evidenta a Persoanelor, însotite de chitanta privind plata taxei consulare, în valoare de 22 lei care se achita anticipat la unitatile C.E.C. sau la Trezorerie, timbrul fiscal de 5 lei reprezentând taxa de cerere si copia actului de identitate al persoanei care solicita eliberarea acestui document.
Cererea de eliberare a certificatelor se poate face în nume propriu sau prin împuternicit cu procura speciala, autentificata în tara, de un notar public, iar în strainatate, de misiunea diplomatica sau de oficiul consular al României din statul de resedinta.
Certificatele de atestare a domiciliului si a cetateniei române se elibereaza în conformitate cu prevederile O.G.R. nr. 33/2002 (publicata in Monitorul Oficial nr. 88/02.02.2002), aprobata prin Legea nr. 223/2002 (publicata în Monitorul Oficial nr. 290/29.04.2002), precum si cu cele ale H.G. nr. 220/2006 pentru aprobarea Normelor de lucru privind procurarea si transmiterea în strainatate a certificatelor si extraselor de pe actele de stare civila, precum si a datelor cu privire la domiciliul si resedinta unor persoane (Mon. Of. nr. 205/06.03.2006).